Game maker - tutoriály 05 - Zvětšování mapy a cíl

27.05.2012 08:27

 

Dobrý den, vítám vás u dalšího dílu ze série Game maker 8 - tutoriály.

 
Dnes si ukážeme, jak udělat políčko (cíl), které se postará o přesun do další místnosti a dálé pak, si zvětšíme mapu
a zařídíme,aby se mapa posouvala za hráčem, jdeme na to!
 
Opět si znovu načteme naši uloženou hru.
Vytvoříme si nový sprit s názvem třeba spr_cil a zase načteme nebo nakreslíme a uložíme.
Pravým tlačítkem klikneme na objekty a vytvoříme nový objekt s názvem - obj_cil.
Klikneme na Add Event a v něm vybereme Collision (dvě šipečky proti sobě) a vybereme hráče.
Najdeme složku Main1 a v ní vybereme rubriku Rooms a zde najdeme : Next room ( obrázek na, kterém je bílá místnost s šipkou doprava).
A přesuneme do Actions, otevře se nám okénko kde je Transition (Efekt) můžeme si zde vybrat jaký bude efekt při přechodu do další místnosti.
Já si žádný nevolím, ale vy si klidně můžete zvolit. Cíl už máme stačí ho už někde dát a vytvořit další novou místnost.
 
Nyní budeme změnovat velikosti mapy.
Klikneme na první místnost (rm_1)
Otevře se nám místnost pro vkládání objektů.
Klikneme na složku Settings a jak máme : Width (Délka)  - 640
                                                              Height (Výška) - 480
Tak změníme třeba na 800x800.
Dále klikneme na složku Views a zašktneme políčko Enable the use Views.
A hned po té klikneme na View 0 a zase zašktneme políčko Visible when room starts.
Najdeme si text: Object following a vybereme obj_hrac.
Pod ním máme Hbor a Vbor ( Za kolik bloků se posune obrazovka) já si vyberu 200x200.
A to je vše. Pokud chcete to mít podobně v dalších místnostech tak udělejte to stejné.
 
V pravo dole je cíl
 
Doufám, že se vám dnešní tutoriál líbil pokud ano tak na hlavní stránce máme box na přidání na naší stránku na Facebooku.
Příště si vytvoříme Diamanty, které bude muset všechny posbírat aby se vám otevřel cíl, je to celkem pracné, ale dost důležité pro zábavnost hry.
 
Pokud si nevíte rady zde máte odkaz ke stažení: Example 4.gmk (13,8 kB)
 
Petr Barták